Jagody w soku własnym (w słoikach)

Jagody – niebieskie owoce lata są jednym z najbogatszych źródeł witamin i posiadają wiele działań zdrowotnych. Zalecane są dla wszystkich, są bardzo smaczne i do tego zdrowe. Więc chodźmy na jagody…  🙂

Zapraszam do II edycji letniej zabawy-rozdawajki – kliknij tutaj.

Jagody warto zjadać na surowo, ale można dodawać je też do ciast i deserów, a także nadziewać nimi pierogi i bułeczki drożdżowe, tzw jagodzianki. Można przyrządzać z nich smaczne koktajle, soki, syropy, kompoty, dżemy, wina i zupy. Można je też mrozić i suszyć.

Kupiłam kilka litrów jagód. Część z nich zamknęłam w słoikach, będą dodatkiem do deserów i lodów, a zimą prawdziwym rarytasem do polania budyniu lub grysiku. Pamiętacie co to jest grysik? Kto go jeszcze gotuje? JA!! 😀 To kaszka manna, taka prawdziwa na mleku i z jajkiem i do tego polana jagodami. Na samą myśl, już mi ślinka leci, mniaaam 😉 Na pewno ugotuję i pokażę jak ją przyrządzić. Trochę jagód zużyłam do jagodzianek – przepis ZOBACZ TU i część zamroziłam.

Jagody w soku własnym: jagody oczyściłam i dokładnie kilkukrotnie umyłam. Odsączyłam z wody na sitku. Do umytych i wyparzonych słoików naprzemiennie sypałam: jagody, cukier, jagody i na górze cukier. Zakręciłam nakrętki i wstawiłam do pasteryzacji, od zagotowania wody, na małym ogniu gotowałam 15 minut. W trakcie pasteryzacji jagody puszczają swój sok. Wystudzone słoiki wyniosłam do spiżarni, tam będą czekać na odpowiednią chwilę 😛

Mrożenie owoców jest doskonałym sposobem na to, aby nie utracić ich smaku i wartości odżywczych. Podczas mrożenia zostają zachowane prawie wszystkie cenne dla nas witaminy.

Jagody mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie i są prawdziwym przysmakiem, więc delektujmy się nimi.

Jedzmy jagody na zdrowie!